חלום הדירה החדשה: איך להפוך אותו למציאות

החלום של רכישת דירה חדשה הוא חלום שרבים שואפים אליו. שוק הנדל"ן בארץ חווה בשנים האחרונות שינויים בעלי השפעה על היכולת של משפחות ובעיקר צעירים, לרכוש דירה משלהם. בשורות הבאות נסביר איך להפוך את החלום – למציאות.

עד כמה קשה לקנות דירה בזמן הנוכחי?

אחד הקשיים בשוק הנוכחי הוא כמובן יוקר הדיור. על פי פרסומים מהזמן האחרון, בשנה שעברה  מחירי הדירות בישראל המשיכו לעלות. העלייה מקשה יותר ויותר על רבים לרכוש דירה. בעיה זו מחריפה בשל העובדה שגם לקבל סיוע מההורים כבר לא תמיד מספיק כדי להגשים את החלום. זה נכון שלא כל חברת בניה ויזמות העלתה מחירים בצורה משמעותית ובכל זאת יש מגמה כללית.

בשנת 2022 ביקושים גבוהים הובילו לשוק של מוכרים ולמחירים גבוהים, אך לאחרונה חל שינוי מגמה. בתקופה הזאת השוק מתחיל להיות שוק של קונים מה שאומר שבאזורים מסוימים אפשר לראות עצירה של עליית המחירים ואפילו ירידה.

אם כן, למרות המחירים, שהכרנו, נכון לעכשיו למי שמחפש לרכוש יש יותר כוח מיקוח והזדמנות לדירה במחירים ריאליים יותר. עם הירידה בביקוש רבים מרגישים שזהו זמן מתאים עבור מתעניינים לבצע את הרכישה ולהגשים את החלום.

חלום הדירה החדשה

הגשמת חלום לדירה חדשה – איך להתקדם  

כדי להגשים את החלום של בעלות על דירה חדשה בישראל, חשוב להתחיל לגלות עניין בנושא ולהתעניין בנתונים. למשל התחילו לבדוק מקרוב אחר מגמות השוק, כדאי ללמוד על ההשפעה של שיעורי הריבית. כמו כן היו מוכנים לנהל משא ומתן על תנאי תשלום. בנוסף, כדאי לבדוק למשל האם ישנם פרויקטים חדשים ברמת גן שנכללים בתוכניות ממשלתיות לקבלת הנחות עבור רוכשים שעומדים בתנאי זכאות.

על ידי בדיקות מקדימות בשילוב סקר שוק, בדיקה לגבי מתי ואיפה לקנות, החלום של בעלות על דירה חדשה יכול להפוך למציאות. הנה כמה דרכים שיכולות לעזור לכם להתקדם בכיוון הנכון: 

  1. נצלו את תנאי השוק הנוכחיים – שוק הנדל"ן בארץ משתנה כעת לטובת הרוכשים. רבים רואים בכך הזדמנות לעסקאות טובות יותר. נצלו מגמות שוק שפועלות לטובתכם וכאשר התנאים נוחים יותר והמחירים יורדים, זהו את ההזדמנות.
  2. הממשלה נוקטת מעת לעת צעדים להקלת משבר הדיור, למשל אישור תוכניות לפרויקטים גדולים של בנייה. יוזמות אלה מאפשרות דיור בר השגה. חלק מהזכאים יכולים לקבל סובסידיות או תנאי מימון נוחים. בידקו אם אתם עומדים בקריטריונים. 
  3. קחו בחשבון את המיקום – מחירי הדיור יכולים להיות שונים באופן משמעותי בין אזורים שונים. אפשר למצוא אזורים שבהם הדיור זול יותר. ערים מרכזיות כמו תל אביב עשויות להיות בעלות מחירים גבוהים, כאשר אזורים לא מאוד רחוקים עשויים להציע מחירים יותר נוחים, אפילו במידה משמעותית.
  4. השתמשו נכון בייעוץ מקצועי מאנשי נדל"ן – סוכני נדל"ן, יועצים פיננסיים ועורכי דין, יכולים לסייע במשא ומתן, קבלת משכנתאות וניצול הזדמנויות. אנשי מקצוע יכולים לעזור בזיהוי מגמות שוק, איתור נכסים, תכנון פיננסי ועוד.
  5. תכנון פיננסי לקראת משכנתא – זה חשוב! תכנון המשאבים הכספים שלכם זה עניין חשוב לא פחות מאיתור דירה. חשוב שיהיה הון עצמי ובמקביל לבדוק אפשרויות למשכנתא (תמהיל משכנתא) וקבלת אישור מראש להלוואה. חשוב גם לקחת בחשבון את ההתחייבות הפיננסית השונות שלכם, כדי שתשלומי המשכנתא והעלויות הנלוות לא יהיו גבוהים מדי בשבילכם.

שיטות פעולה כאלה מצריכות שיקול דעת ותכנון קפדני. יחד עם זאת, פעולה נכונה ותובנות מתאימות  יכולים להגדיל משמעותית את הסיכוי שלכם לרכישה מוצלחת של דירה חדשה. המשיכו לאסוף מידע, לחפש הזדמנויות ותוכלו ליהנות מדירה כפי שתמיד חלמתם. 

מאמרים שעשויים לעניין אותך
דילוג לתוכן